onsdag

Gebyrhelvete

Jeg kan ikke fordra de kapitalistiske kreftene som ligger bak selskaper som WTC og det jeg antar er deres subsidiary Datasport. Likevel klarer jeg ikke stagge min higen etter en slags kollektiv mishandling av egen kropp.

Femtenhundreogåttifem flaggelanter har til nå meldt seg på til IM Regensburg.Jeg blir fortalt at Regensburg i Bayern har flest kneiper pr/innbygger i hele Tyskland. I tillegg er det relativt kort vei til Praha...

Uff, jeg mistenker at også neste års sommerferie vil dreie seg om romerske broer, domkirker, gotiske katedraler og tysk øl. Selvsagt i relativt moderate mengder før 1.august, men i mindre moderate mengder fra ca kl 16 og utover den nevnte dagen.

Men at Ironmansirkuset styrt av de lave hjulbeinte herrer med kåbbåyhatten på snei kan det med å skape drømmer, det er det ingen tvil om. Egentlig skaper de ikke drømmene, kanskje de mer formidler og åpner dører. Står der med en jæskla dyr billett og sier - Øy du! ta denne, så er du litt på vei mot å oppfylle drømmen din om lavastein, parplydrink og Konakaffe. For 406 Euro, og 18 Euro i gebyr(!) kjøper jeg en billett til det jeg igjen håper blir mitt Nirvana...

2 kommentarer:

  1. For ikkje å nemna all logistikken og alt prakket når du skal nedover. Dessutan køståing, unødvendige utgifter til transport, ditt eige servile blikk når funksjonærane forklarer deg ein banalitet.

    Eg er på grensa til å angra på planen eg laga for sommaren. Alt no kjenner eg at det raknar for meg. Langt unna løpeforma, og eg utstår ikkje intervalltrening på sykkel lenger. Gi meg ei gammal stålramme, solide bagasjebrett og eit kart over Afrika!

    SvarSlett
  2. Pussig. Kodeordet da eg skulle leggja inn kommentar: DEGRADE

    SvarSlett