fredag

Orden og systematikk

Ja altså, jeg prøver igjen. Ble avbrutt under forrige innlegg. Nå har toget sporet av og jeg har glemt hva jeg ville si. Men det kranset rundt hvordan Sverige og Norge er veldig forskjellige i organisering av ditt og datt.

Jeg tenker selvsagt på Svineinfluensaen. Med stor S. Intervaller i går kveld vitnet tidsmessig om at ting ikke var helt som det skulle. Mye armer og bein og snittfart ned fra 3.30/km til 3.42/km. Ikke bra. Kanskje jeg rett og slett hadde en dårlig dag.

Poppet nettopp en Tamiflu. Håper det bare er kulda og snoen som gjør at lungene føles litt "grunne" i dag. De håpet nok mye i 1349 også. I min til tider overdramatiserte virkelighet tenker jeg på kunnskapsnivået den gang, og hvordan folk døde som fluer. I dag har vi kunnskap om ditt og datt. Hygiene og greier. Vannklosett og varmt vann i springen. Men like forbasket kommer folk på jobb, hostende, rennende øyne og tykke stemmer. Forbannet lukker jeg døren. Ønsker dem dit peppern gror. Noen må absolutt vise at de kommer på jobb "Å så flink jeg er...". Matt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar