fredag

Presisjon

Det blåser fra sør og sørvest. Det vil si medvind og kryssvind store deler av veien til vendepkt. Men med vindstyrken som er i øyeblikket, kan ikke jeg helt se problemet på vei tilbake...

- Jeg vet jeg tar feil, og jeg vet jeg kommer til å angre på disse ord. Artig løypeprofil da, ser ut som min lokale treningsløype...


At det blåser på toppene er sikkert. Contador har visstnok saltet kjøttet med clenbuterol. Astmamedisin som også gir effekt lik anabolske steroider... I tillegg til "adrenalinkick" og slankende effekt... Pussig at stoffene som oppdages har alle de effekter en syklist ønsker seg. Men ingenting overrasker lenger. Nettet snører seg også sammen rundt UCI. [I min konspiratoriske verden teoretiserer jeg; UCI kan virkes som kjøpt og betalt av lag og utøver. Lagene ledes (stort sett) av tidligere sykkelstjerner, som i sin tid  brukte det som var å oppdrive farmakologiske preparater. Kunnskapsnivået blant utøverne om bruken av doping er antagelig mye høyere enn det man tror. Det kom nylig frem at mikroinjisering av anabole steroider var lettere å forbli uoppdaget enn normaldoseringen man ville trodd var fornuftig. Det spekuleres i systemfeil hos WADA og det hele utføres med overlegg].
Man snakker om et kjøligere samfunn, det er kanskje ikke så rart det går den veien høna sparker når integriteten og menigmanns holdning til sykkelsporten er på et minimum.. På vgnett var det i sommer spørsmål om hvorvidt bruken av doping i sykkelsporten hadde noen innvirkning på om man ville følge med på TdF eller ei. Hvis jeg husker rett var det vel ca 2/3 som svarte at det ikke betød noe for interessen...

Hadde en tempoøkt på sykkel i går. Noen hurtige drag opp Hanekleiva for å vekke beina. Har vel aldri hatt 30 opp den bakken annet enn i bil, så det var gode tegn. Og det med Tikka Masala uten astmamedisin til middag. Deretter var det 2 tempodrag i vindstille på vei hjemover. Ville egentlig hatt medvind, men man får tydeligvis ikke alt man peker på... Da gikk det bedre med fartsøkten i bassenget på kvelden; subjektiv medstrøm.


1 kommentar:

  1. Det blåser ikke om morgenen - så vi får ikke medvind. Vinden tar seg opp utover dagen = motvind hjem.

    SvarSlett