onsdag

Gjennom veggen

Da var det meste av grunnlaget før Hawaii 2010 lagt. Noen betraktninger i den forbindelse:



1. Har hatt langtur på sykkel hver helg siden NM.
2. Har holdt meg skadefri (bank i bordet). Var på vei til beinhinnebetennelse og svømmeskulder. Nye sko og korrigering av svømmetak samt styrking av støttemuskulatur gjorde susen. Moral: Ikke gjør nye øvelser tett opp til en vikitg konkurranse...
3. Har roet tempoet på løpingen. Erkjennelsen av at en Ironman relativt sett er en treg konkurranse sitter langt inne.
4. Kosthold. Kampen mot potetgullet utkjempes daglig. Jeg vinner oftere og oftere. Kanskje blir det ingen ny kamp før kvelden 9. oktober... (den kampen ønsker jeg å tape...)
5. Nøtter og frukt er godt.
6. Melk er jo egentlig for kalver, men smaker jammen godt innimellom. Kanskje kroppen vår egentlig hvisker oss noen ord i øret dersom vi lytter nøye....
7. Jo lenger ut på idiotsiden av treningen man kommer, jo rarere blir både treningen og mentaliteten. Langt er ikke lenger langt og kort er... tja - bare et norsk ord.
8. Innsatsen i svømmehallen er ofte proporsjonal omvendt av utbyttet. Roer man ned bittelitt på de lange seriene, får man et overflødighetshorn av en base i bunn...
9. Ikke undervurder hundremetere hvis de svømmes riktig.
10. Det er lov å ta en fridag.
11. Det er vanskelig å løpe mer enn 70km per uke når man har full jobb og skal sykle og svømme og egentlig er drittlei.
12. Det er godt for selvtillitten å løpe mer enn 70km per uke når man har full jobb og skal sykle og svømme og egentlig er drittlei.
13. Trening til Hawaii i oktober faller ikke inn under det som kan kalles bærekraftig utvikling. Er redd det kommer til å bli mye mimring og mye god rødvin i november. Mitt karbonavtrykk har i år vært som en liten norsk vestlandsbedrift. Reiser hit og dit, trening her og trening der. Kjøring til og fra. Flybilletter hit og flybilletter dit. Skammer meg...
14. Ønsker ikke å identifiseres med bare trening og triathlon. Likevel er kolleger minst like opptatt av fremgangen sportslig som jeg er. Pinlig.
15. Jimi Hendrix ville fyllt 68 år i november.

4 kommentarer:

  1. vakkert! meningen med livet er alt som skjer mellom planen som legges, og målet som oppnås...

    SvarSlett
  2. Vakkert! Minner meg om høsten 2007:-)

    Lykke til. Det er bare å høste fruktene nå, det har du fortjent!

    SvarSlett
  3. Hehe, du er morsom!!! Gi gass på Kona, Kristofer. Jobben er gjort :)
    KLmm

    SvarSlett
  4. Jobben er IKKE gjort din Dust!!! Slipper du opp nå blir du en svaaak svekling på Kona. Du blir myyyyk i nøtta. Nei, kjør på gamle ørn - la oss løpe 6x6,5 km med negativ splitt, ja, la oss flytte noen fjell.
    Jeg er nede i en grop som er så dyp at jeg er redd jeg ikke klarer å karre meg opp - jeg har gravd den selv, og den har bratte vegger. Går dette bra, blir jeg på pallen på Kona..HA, HA, jeg er i ferd med å bli gæææærn. Dette er IKKE bærekraftig - bare insane,

    SvarSlett