torsdag

It's a bird! No, It's a plane! No, it's... it's... it's - what is that?

Med hvitkledde marker har også jeg preppet ski og langet ut over jordene i Holmestrand. Lite har jeg ant at jeg ble observert. Av E-tjenesten... Jeg har hacket meg inn hos FO/E og skaffet tilgang til følgende notat:




et så loddent og permeabelt objekt vil, uansett formål, neppe utgjøre noen nevneverdig fare ved treff på norsk territorium eller sokkel. Til tross for bevegelsesmønster av særdeles atypisk art, og som ikke har kunnet stadfestes som noe kjent eller sannsynlig objekt, avskrives objektet som trussel. Det skal tilføres at dersom tilsvarende objekter kommer opp i en supersonisk hastighet, vil de kunne forvente å kunne utgjøre en trussel – det anbefales derfor at algoritmen til Sensor G oppdateres med nye terskelverdier basert på sammenhengen mellom hastighet og objekt type. I dette tilfellet bekreftes dog objektets ufarlighet av dens nærmest latterlig lave hastighet, og forvirrede (”erratic”) oppførsel. Operatøren av sensor G tilfører i en note en anbefaling om å avklare hvordan det for et så vidt gele-aktig objekt, er mulig å endre fartsretning så hyppig. Dette henvises til avdeling for objektforskning for videre analyse.”

(Det sirkulerer nå enda et internt notat der de vurderer å øke arbeidsmengden til en del statlige tilsatte, evt omfordele noen av oppgavene.)

-20 i Holmestrand i dag. Buffen frøys fast i leppa på løpetur i går kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar