tirsdag

Windbreaker

Frisk høstluft hjemme. Nye sko ankommet med UPS. Min favorittmodell fra den tyske giganten. På med jakke og bukse. En tynn nesten vindtett en i dag. Vet ikke hvor lenge jeg skal løpe. Skal bare prøve skoene. Hard god såle. Føttene justerer seg raskt etter å ha vært innom en annen modell fra en annen fabrikant noen måneder. Akillessenen holder seg stram og fin uten ømme punkter. Skrur opp farten. Holder høyre i Y-krysset der min løype vanligvis går til venstre. Ikke for ivrig nå da. Skal bare ha en kort tur. Låra er fine. Pusten likeså. Varmt og godt under den semi-vindtette jakka. Det er slik jeg må trene hvis jeg skal til Hawaii. Kle meg godt og svette mye. Kjenner perlene i min hårløse panne. Energy Lab for mitt indre. Holder unna for de som kommer stormende bak. Etter en gnistrende sykkeletappe er det jeg som ligger som første amatør- 16 plass totalt. Jeg kjenner jeg holder.

Den gule skiva som styrer livet på jorden henger allerede lavere på himmelen etter en uke i Kina. Men jeg kan se den; gjemmer seg ikke bak gardiner av tåkerøyk. Grusen på gårdsplassen i nr.8 spruter. Klokken viser 55 der den på denne runden normalt viser 1:05. Ny jakke og nye sko - Made in China...

1 kommentar:

  1. Jeg har en liten drøm om å løpe en runde i NEL sammen med fire andre veldig hyggelige Triatleter, i samme drakt. Og stå foran et tre i Hawi, med kliss like sykler og utstyr. Cruise på rekke på Quen K Hwy, fem utøvere med hårete mål, helt like, faan jeg drømmer - kan det være at i 2010, kanskje,....

    SvarSlett